BMW сменя начина, по който ще продава коли в Европа

Компанията очаква това да промени изживяването при покупка на автомобил

Мартин Дешев,
BMW M5 Touring

BMW България

BMW подготвя мащабна промяна в начина, по който продава автомобилите си в Европа. Компанията ще премине към модела, който вече прилага за MINI, съобщава CarScoops. Става въпрос за т. нар. агенционен начин на продажба.

Йохен Голер, ръководител на продажбите на BMW Group, коментира пред Auto News, че резултатите от този модел за MINI са „изключително положителни“. Брандът продава по този начин от миналата година в около 20 страни в Европа.

Това послужи и като експеримент за основния бранд на концерна. „Сега сме по-убедени от всякога, че това е правилният подход. Целият процес вече работи – от създаването на интерес до предаването на автомобила и обратната връзка е изключително положителна“, казва Голер.

Какво представлява промяната? Дилърите вече няма да притежават автомобилите на склад. Съответно няма да могат да договарят собствени цени с клиентите.

Вместо това дилърите ще са посредник и доставчик. BMW ще притежава автомобилите в дилърствата и ще финансира кампаниите за маркетинг и продажби. Дилърите ще получават дял от продадената кола.

Неофициални изчисления посочват, че това ще намали разходите за производителя с около 10%. Освен това той ще има директна комуникация с клиентите по време на процеса по закупуване и ще има по-еднородни цени за всички.

BMW трябваше да въведе агенционните продажби през 2026 г., но ще отложи това за 2027 г. След като процесът по въвеждане на този нов начин на продажби за BMW, разгръщането му ще бъде направено бързо.

продажби на автомобили продажба нови автомобили нови автомобили BMW автомобили коли